פענוח הפיגוע בבירה; "המחבל היה מופתע שנתפס"

אסתי פלד No Comments on פענוח הפיגוע בבירה; "המחבל היה מופתע שנתפס"

פקד משה לויטן, על חקירת הפיגוע בבירה, ב"מהדורה המרכזית": "לאחר שישה ימים אינטנסיביים של חקירה הצלחנו לפענח את התיק. שיתוף הפעולה בין הגופים זה שהוביל לפענוח. המחבל היה מופתע מאוד שהגענו אליו"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פענוח פיגוע המטען בירושלים: פקד משה לויטן, ראש צוות החקירה בימ"ר ירושלים, שוחח הערב (שלישי) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית. "כמו כל אזרחי ישראל התעוררנו לבוקר קשה ב-23 לנובמבר. כבר בתחילת החקירה הבנו שמדובר במפגע מאוד מתוחכם, יחד עם זאת החקירה הייתה מאתגרת כי ההבנה הייתה שקשה לבצע פיגוע משולב כזה לבד וההנחה הייתה שהיו לו שותפים", סיפר. "עצרנו מספר רב של חשודים ובמהלך החקירה הוברר שהוא פעל לבדו בכל השלבים. הוא גם חשב על השלב שבו יתפס וכיצד יתנהג בחקירה".

"כאשר מדובר במפגע בודד האתגר הוא קשה קודם כל כי לא היה מידע מקדים וגם במהלך החקירה", הוסיף לויטן. "לאחר שישה ימים אינטנסיביים של חקירה הצלחנו לפענח את התיק. שיתוף הפעולה בין הגופים זה שהוביל לפענוח. המחבל היה מופתע מאוד שהגענו אליו".

עוד מדבריו: "החקירה הו הזה הביאה לסיכול פיגוע התאבדות נוסף שתוכנן להתבצע סמוך לתחנה המרכזית בירושלים".

כתבנו לענייני משטרה, בנצי לייזרוביץ' הוסיף: "המחבל המשיך לעבוד ביום יום בעבודתו כרגיל ובמשטרה הגיעו ושלפו אותו משם וכאמור הוא היה כ"כ מופתע כי הוא עבד בתחכום רב".



0 תגובות